skaling, piaskowanie, fluoryzacja

Profilaktyka stomatologiczna - MediDent

Profilaktyka to nic innego jak zespół działań mających na celu utrzymanie Twoich zębów i dziąseł w pełnym zdrowiu. Profilaktykę możemy podzielić na profilaktykę domową (szczotkowanie zębów odpowiednią metodą, nitkowanie przestrzeni międzyzębowych, stosowanie past i płukanek z fluorem) oraz profilaktykę profesjonalną wykonywaną w gabinecie stomatologicznym (regularne badanie stomatologiczne, skaling, piaskowanie, fluoryzacja kontaktowa).
W MEDIDENT kładziemy duży nacisk na profilaktykę domową. Uczymy naszych pacjentów jak dbać o zęby – indywidualnie dobieramy metodę szczotkowania oraz akcesoria do higieny jamy ustnej, pokazujemy jak nitkować przestrzenie międzyzębowe, poruszamy temat diety i jej wpływu na rozwój próchnicy. Wszystko to dlatego, że jedynie całkowita świadomość pacjenta połączona z współpracą z specjalistą pomoże Ci długo cieszyć się zdrowym i pięknym uśmiechem.

Skaling – zabieg polegający na usuwaniu urządzeniem ultradźwiękowym zmineralizowanych złogów nazębnych (kamienia nazębnego). Kamień nazębny jest jedną z przyczyn powstawania zapaleń dziąseł i może być powodem ich recesji (odsłania się szyjek zębów). Złogi zmineralizowane to także wzrost retencji bakterii co w efekcie zwiększa ryzyko próchnicy. Zalegający kamień może być również jedną z przyczyn nieświeżego oddechu.

Piaskowanie – zabieg usunięcia niezmineralizowanych osadów i przebarwień (z kawy, herbaty, papierosów)

Usunięcie kamienia nazębnego - skaling 100
Usunięcie osadu za pomocą profesjonalnej pasty i szczoteczki - polishing 50
Piaskowanie + instruktaż higieny 100