usuwanie zębów, chirurgia stomatologiczna

Chirurgia - MediDent

W niektórych sytuacjach gdy zęba nie można uratować lub leczenie obarczone jest dużo ilością powikłań lekarz dentysta podejmuje decyzje o usunięciu zęba (ekstrakcji). W dobie dzisiejszych środków znieczulających cały zabieg jest zazwyczaj prawie bezbolesny.

Kiedy należy skonsultować się z lekarzem dentysta?

• w momencie gdy ból trwa niepokojąco długo lub pojawia się nieprzyjemny zapach
  • w przypadku wystąpienia wysokiej temperatury ciała
  • gdy utrzymuje się obfite krwawienie
  • gdy pojawia się silny obrzęk
  • w każdej innej niepokojącej Cię sytuacji – w MEDIDENT udzielimy Ci fachowej pomocy

Jak zachowywać się po usunięciu zęba?

• bezpośrednio po zabiegu nie należy pić oraz jeść
  • po usunięciu zęba ranę zaopatruje się sterylna gaza, którą należy zagryzać przez około 20 min w celu zatamowania krwawienia
  • aby zmniejszyć obrzęk można zastosować zimne okłady, należy wtedy jednak pamiętać o natłuszczeniu okładanej okolicy kremem ponieważ długie stosowanie bardzo zimnego okładu może doprowadzić do odmrożenia
  • bezwzględnie przeciwskazane jest intensywne płukanie jamy ustnej – może doprowadzić to do uszkodzenia skrzepu i powstania bardzo nieprzyjemnego powikłania – suchego zębodołu